Mycket händer och sker.

Ja de är bra sant de.
man lär sig nya saker varje dag.
En del dagar är underbara andra dagar bra och andra dagar är inte alls bra.
En sån vecka har det verkligen vart denna veckan.
Ibland blir de bara för mycket, man orkar inte mera och känner sig värdelös när de händer saker med en nära vänner som man inte kan hjälpa till med. Saker som är allels för stor för att man ska kunna sätta sig in i de sakerna så mycket som man egentligen vill. Ibland känner man att man kanske skulle bo på lite olika ställen runt om i sverige och alltid finnas till för människor, kanske skulle jag ta och klona mig. jag har en vän som bor kanske 2-3 timmar i från mig som skulle behöva mej. men samtidigt har jag vänner här som behöver mej och hur gör man då? jag vill inte välja att "vara" hos den ena eller den andra. jag vill finnas till för alla hela tiden. kanske de egentligen är de största problemet i mitt liv att jag aldrig tänker på mig själv. ja jag vet inte.
Jag önskar iaf att jag kunde flyga fort mellan ställerna jämt.
Jag vill känna att jag kan hjälpa människor på det sättet som jag vill kunna hjälpa människor, kanske kan jag göra det en dag.


Och nu till nå mycket roligare.
Duktiga Madicken och Duktiga Fija har vart ute på en liten skrittur på gräsmattan för första gången :)
Bättre än så har de inte kunnat gått :)




Just nu sitter jag på jobbet och har natt passet men har redan hunnit med 2 timmar som har gått fort, de är skönt. nu är de bara 8 timmar kvar :)


Jag måste bra få berömma madicken ändå mera. I förregår gick som som ett skållat troll på våran vända vi kör på skogen sen i går på rakbanan trodde jag att jag hade tatt fel häst från hagen. men insåg snabbt att de var hon eftersom hon är den ända som är grå. hon sprang på rakbanan som bara den och verkade tycka att det var roligt. dock var hon lite sur vissa gånger vi skulle vända och köra igen men men sånt man får ta hon är ju efter Tap In så de är väl inte så kontigt :)
Hon har lite humör den damen :)
så idag har lillfröken fått en välförtjänt vilodag.
i morgon nya tag men långsam tur och på söndag blir de snabbjobb på rakbanan.
det är bara hoppas att det håller i sig nu och att hon sköter sig på banan så kanske vi kan prema henne i mitten på september eller nå. hade vart kul om det äntligen kunde funka med henne nu. det har ju bara krånglat hela tiden och hon har vägrat å springa eller ens gå framåt så vi har väl iofs kommit en bra bit när hon nu kan springa en kilometer på 1 minut och 40 sekunder och i bland ändå fortare och förut sprang hon en kilometer på 15 minuter och de gick de fort enligt henne. hon är söt hon.

Min absolut bästa och käraste vän Pingeli har de bra hemma i hagen och blir riden när lusten faller mig in. var i veckan till valbo för att köpa möbler till kompisens lillbrorsa så då passade jag på att smita in på HÖÖKS och köpa ett nytt träns till henne. ett bettlöst. har prövat rida henne på det och de funkade helt ok den gången men ska väl försöka rida mera så hon vänjer sig med det. vi behöver inte ha brottom. tycker hon är värd att ta de lite lugnt ja. min lilla prinsessa :) den bästa som finns. <3

Kollade precis till på klockan och såg att den stod på 00:22 och tänkte att de är nog bäst att gå och sova nu så man orkar upp och jobba i morgon men sen kom jag ju på att de kan jag ju inte för jag är ju på jobbe nu :) ibland blir de bra tokigt iaf.
tänkte att jag skulle ladda upp lite bilder men de verkar inte viljas komma upp på bloggen idag så får väl prova en annan dag. nu ska jag kolla lite på tv :)

Ha de bra alla där ute i vida världen.
// AnnFi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0